E-mail

E-mailberichten versturen

5.4.5. Verstuur een vakantiemelding

Een vakantiemelding informeert de zender van een e-mailbericht dat u geen toegang heeft tot uw e-mail voor een bepaalde tijd. U kan het volgende instellen:

  • het onderwerp en tekst van de vakantiemelding

  • de periode waarvoor een vakantiemelding verstuurd moet worden

U maakt en activeert een vakantiemelding als volgt:

  1. Klik op het Systeemmenu pictogram aan de rechterkant van de menubalk. Klik op Instellingen uit het menu.

  2. Selecteer het E-mail item in de zijbalk. Klik op Afwezigheidsmelding.

  3. Geef een onderwerp en de tekst van de vakantiemelding.

  4. Geef een periode voor het verzenden van een vakantiemelding als er meerdere e-mailberichten van de zelfde afzender worden ontvangen.

  5. Geef de periode waarvoor de vakantiemelding moet worden verstuurd.Opmerking: Afhankelijk van de inrichting kan deze optie niet beschikbaar zijn om verschillende redenen. Indien dit het geval is moet u contact opnemen met de beheerder of de dienstverlener.

  6. Actieveer de vakantiemelding door minimaal één adres onder Ingeschakeld voor de volgende e-mailadressen te selecteren.

Tip: Om de vakantiemelding te deactiveren kan u onder Ingeschakeld voor de volgende e-mailadressen de e-mailadressen uitschakelen.

Tip: De afwezigheidsmelding is opgegeven als E-mailfilter. U kan de afwezigheidsmelding aanpassen in de e-mailfilter instellingen.